2009-09-08
 16:59:49

Betydligt bättre dag!

Idag började jag som sagt vid ett. Hade en ganska trist Natur-lektion. Vi gick igenom typ skillnader mellan arter och raser, resistenta bakterier osv osv... När vår lärare sa orden "resistenta bakterier" fick jag en klump i halsen. För det är nämligen så att det finns vissa bakterier som motstår antibiotika.
Eftersom jag har en bakterie i kroppen som heter myckoplasma, så började jag oroa mig för att jag kanske har "resistenta bakterier". Jag hoppas att jag inte har det, men jag tror faktiskt inte det.

Levnadsläran var inget speciellt. Vi tittade på en brittisk dokumentär om en kvinna i typ 40års-åldern som testar olika grejer. Detta avsnitt skulle hon testa droger. Cannabis. Väldigt intresseväckande dokumentär som gav rätt många frågor och funderingar.
Mot slutet av den lektionen skulle jag skriva ett mål. Något som jag vill uppnå innan kursens slut. Sluta röka, börja träna. Ett kort och gott mål!

Nu är jag hos älskling och det ser ut som om han har tråkigt. Så jag ska muntra upp honom lite ^^ Förhoppningsvis så kommer denna dag/kväll bli bättre än igår!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: