2009-09-18
 02:37:39

Filmkritik! - The Last House On The Left!

För er som gillar realistiska, skräckinjagande filmer, rekommenderar jag starkt "The Last House On The Left". Grymt välgjord film, med realistiska påhopp och händelser. Bl.a tonåringar som röker på, våldtäkt, knivhugg och mycket mer.


Händelsen:
"The Last House On The Left" handlar om en familj på tre (mamman Emma, pappan John och dottern Mari) som åker till sitt landställe över sommaren för att spendera en lugn och rofylld semester. Redan första dagen vill Mari åka in till stan, som ligger nära, för att träffa sin vän Paige. Paige jobbar i en lokal mataffär och frågar Mari om hon har lust att röka på med henne. Justin, en grabb i samma ålder, råkar överhöra Paiges fråga i mataffären. Han går fram till de och erbjuder de riktigt bra "skit" och ber dom följa med till hans hotellrum, för att hämta det i utbyte mot cigg. Men därefter i hotellrummet går allt fel...



"If someone hurt,
someone you love,
how far would you go
to get revenge?"

Mina synpunkter:
Filmen gav mig otroliga rysningar och mot slutet önskade jag att jag aldrig hade sett filmen. Jag kan medge att det fanns många stunder då jag ville stänga av den. Men jag är glad att jag inte gjorde det. Filmen, såhär på efterhand, gav mig en otrolig insikt om hur det faktiskt kan gå till i livet för många personer. Filmen har glada stunder såsom riktiga nagelbitare. Finns även många vändningar, dock några man kan lista ut, men det är inget som förstör filmen i helhet.

Jag kan säga att jag älskar filmen djupt! En helt solklar rekommendation!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: