2009-09-25
 01:51:59

Varför just du?

Jag försöker fortfarande komma på ett svar till varför det är just du som ska må såhär. Egentligen ska ju ingen må så. Men kunde det inte varit någon annan som gjorde det? Snart kommer din framtid att vara helt förstörd, om det fortsätter som det gör. Du missar i skolan, för att du har åkt iväg. Och du åker ju inte iväg en kortare stund heller.. Nu kommer du vara borta hela nästa vecka. Du har liksom knappt gått i skolan alls, sen den startade efter sommaren. Jag tycker det är synd om de professionella personerna som du har runt dig. Visst att göra såhär kanske är bäst för dig. Jag menar att de räddar dig från dig själv. Men de kommer ju inte rädda din framtid. När du kommer hem igen så kommer du få det 1000 gånger tuffare just pga detta. För det är inte bra att fly från dina problem och dom gör det knappast bättre för dig heller. Visst, jag finns här för att hjälpa dig på fötter igen. Men ta inte det för givet. För jag kan inte göra allt, jag kan bara göra en liten del. Det är du som får göra allt, faktiskt. Jag kan bara finnas här för att lätta ditt hjärta. Inget mer, tyvärr. Du måste vara stark nu om du ska kunna klara det här. För detta har blivit en ond cirkel. Ju fortare du har fattat att du måste ta tag i dina problem, ju snabbare kan du faktiskt må bättre. Inget stannar för att du åker iväg. Allt fortsätter även fast du har stannat upp ditt liv, bara för en stund. Men det gör ingenting annat. Därför är det viktigt att du gör dig redo för vad som kommer vänta dig. Och kära du, det kommer inte bli lätt för dig. Det måste du förstå. Så samla din styrka nu, och försök hinna med. Annars kommer ditt liv bli ett helvete. Ta denna information från någon som vet vad hon snackar om. Jag har nämligen själv varit i den. Jag kan säga såhär:

Det är ett helvete att komma ur ens helvete. För när det väl har börjat är det svårt att få slut på det. Men det går så länge man har styrkan och modet kvar. Ta tag i problemen nu. Innan det är försent!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: